Ana Lucia Benedetti, mezzo-soprano

Ana Lucia Benedetti
Mezzo-Soprano


"Mezzo-soprano Ana Lucia Benedetti, an artist in clear ascent on the lyrical scene, demonstrated her prowess from the 'Liber scriptus,' the solo Verdi later added to the score. With a voice richly expressive and a beautiful timbre, Benedetti sang from the heart."

Leonardo Marques, Movimento.com, may 2016
Réquiem, G. Verdi – Teatro Municipal Rio de Janeiro


download files

bio

Ana Lucía Benedetti is a Brazilian mezzo-soprano, originally from São Paulo. She studied piano at the "Ars et Scientia" Music Conservatory and earned her Bachelor's degree in Singing from Faculdade Mozarteum under the guidance of Francisco Campos Neto. She has also studied with Hildalea Gaidzakian, Marcos Thadeu, Regina Elena Mesquita, Mo. Gabriel Rhein-Schirato, Eliane Coelho, and Isabel Maresca.

She won first place in the IX Maria Callas Singing Competition (2009), the award for Best Female Voice in the IV Carlos Gomes Singing Competition (2011), third place in the IX Bidu Sayão International Singing Competition (2011), and was a finalist in the VI Brazilian Chamber Song Interpretation Competition (2004).

She has performed in operas such as "Le Domino Noir" by D. Auber (Jacinthe and Ursule), "Aida" by G. Verdi (Amneris), "Orfeu no Inferno" by J. Offenbach (Juno), "El hijo fingido" by J. Rodrigo (Barbara), "Cavalleria Rusticana" by P. Mascagni (Lola and Santuzza), "Un Ballo in Maschera" by G. Verdi (Ulrica), "Il Trovatore" by G. Verdi (Inês), "Eugene Onegin" by P. Tchaikovsky (Olga), "Thaïs" by J. Massenet (Albine), and "Il Matrimonio Segreto" by D. Cimarosa (Fidalma), among other titles.

She has worked with stage directors such as Stefano Poda, Caetano Vilela, André Cruz, Fabio Sparvoli, Fernando Bicudo, Bia Lessa, Andrea De Rosa, Giancarlo del Monaco, and Marco Gandini, as well as prominent conductors like Isaac Karabchevsky, John Neschling, Jacques Delacôte, Alain Guingal, José Luis Domínguez, Roberto Tibiriçá, Silvio Viegas, Júlio Medaglia, Alessandro Sangiorgi, Ligia Amadio, Giuseppe Sabbatini, Valentina Peleggi, Roberto Minczuk, Miguel Campos Neto, Luiz Fernando Malheiro, Sílvio Viegas, and Lorenzo Tazzieri, among others, performing in significant venues such as Theatro Municipal in São Paulo and Rio de Janeiro, Theatro Municipal in Santiago (Chile), Theatro São Pedro (São Paulo), Theatro da Paz, Theatro Minaz, Palácio das Artes (Belo Horizonte). She also frequently performs in concerts with the Symphony Orchestras of Paraná, Minas Gerais, Bahía, and the Philharmonic Orchestras of Goiás and Minas Gerais.


português
Brasileira, natural de São Paulo, estudou piano no Conservatório de Música “Ars et Scientia” e é bacharel em Canto pela Faculdade Mozarteum na classe de Francisco Campos Neto. Estudou também com Hildalea Gaidzakian, Marcos Thadeu, Regina Elena Mesquita, Mo. Gabriel Rhein-Schirato, Eliane Coelho e Isabel Maresca.

Ana Lucia tem seu talento premiado em vários concursos no Brasil. Venceu o 1o lugar no IX Concurso de Canto Maria Callas (2009), o prêmio Melhor Voz Feminina no IV Concurso de Canto Carlos Gomes (2011), 3o lugar no IX Concurso Internacional de Canto Bidu Sayão (2011) e finalista do VI Concurso de Interpretação da Canção de Câmara Brasileira (2004).

Cantou óperas como Le Domino Noir de D. Auber (Jacinthe e Ursule), Aida de G. Verdi (Amneris), Le convenienze ed inconvenienze teatrali – Viva la Mamma! de G. Donizetti (Dorothea Frescopane), Orfeu no Inferno de J. Offenbach (Juno), El hijo fingido de J. Rodrigo (Barbara) Cavalleria Rusticana de P. Mascagni (Lola e Santuzza), Un Ballo in Maschera de G. Verdi (Ulrica), Il Trovatore de G. Verdi (Inês), Eugene Onegin de P. Tchaikovsky (Olga), Thaïs de J. Massenet (Albine), A Danação de Fausto de Berlioz (Marguerite), e Il Matrimonio Segreto de D. Cimarosa (Fidalma).

Trabalhou com diretores cênicos como Stefano Poda, Caetano Vilela, André Cruz, Fabio Sparvoli, Fernando Bicudo, Bia Lessa, Andrea De Rosa, Giancarlo del Monaco e Marco Gandini e regentes como Isaac Karabchevsky, John Neschling, Jacques Delacôte, Alain Guingal, José Luis Domínguez, Roberto Tibiriçá, Silvio Viegas, Júlio Medaglia, Alessandro Sangiorgi, Ligia Amadio, Giuseppe Sabbatini, Valentina Peleggi, Roberto Minczuk, Miguel Campos Neto, Luiz Fernando Malheiro, Sílvio Viegas, Lorenzo Tazzieri entre outros nomes, cantando em espaços como o Theatro Municipal de São Paulo, Rio de Janeiro, Theatro Municipal de Santiago (Chile), Theatro São Pedro (São Paulo), Theatro da Paz, Theatro Minaz, Palácio das Artes (Belo Horizonte), além de solar com frequência em concertos com as Orquestras Sinfônicas do Paraná, Minas Gerais, Bahia, e as Orquestras Filarmônicas de Goiás e Minas Gerais.
español
Ana Lucía Benedetti es una mezzosoprano brasileña, natural de São Paulo. Estudió piano en el Conservatório de Música "Ars et Scientia" y obtuvo su licenciatura en Canto en la Faculdade Mozarteum bajo la tutela de Francisco Campos Neto. También ha estudiado con Hildalea Gaidzakian, Marcos Thadeu, Regina Elena Mesquita, Mo. Gabriel Rhein-Schirato, Eliane Coelho e Isabel Maresca.

Ganó el primer lugar en el IX Concurso de Canto Maria Callas (2009), el premio a la Mejor Voz Femenina en el IV Concurso de Canto Carlos Gomes (2011), el tercer lugar en el IX Concurso Internacional de Canto Bidu Sayão (2011) y fue finalista en el VI Concurso de Interpretación de la Canción de Cámara Brasileña (2004).

Ha cantado óperas como Le Domino Noir de D. Auber (Jacinthe e Ursule), Aida de G. Verdi (Amneris), Orfeu no Inferno de J. Offenbach (Juno), El hijo fingido de J. Rodrigo (Barbara), Cavalleria Rusticana de P. Mascagni (Lola e Santuzza), Un Ballo in Maschera de G. Verdi (Ulrica), Il Trovatore de G. Verdi (Inês), Eugene Onegin de P. Tchaikovsky (Olga), Thaïs de J. Massenet (Albine) e Il Matrimonio Segreto de D. Cimarosa (Fidalma) y otros títulos..

Ha trabajado con directores escénicos como Stefano Poda, Caetano Vilela, André Cruz, Fabio Sparvoli, Fernando Bicudo, Bia Lessa, Andrea De Rosa, Giancarlo del Monaco y Marco Gandini, y con destacados directores de orquesta como Isaac Karabchevsky, John Neschling, Jacques Delacôte, Alain Guingal, José Luis Domínguez, Roberto Tibiriçá, Silvio Viegas, Júlio Medaglia, Alessandro Sangiorgi, Ligia Amadio, Giuseppe Sabbatini, Valentina Peleggi, Roberto Minczuk, Miguel Campos Neto, Luiz Fernando Malheiro, Sílvio Viegas y Lorenzo Tazzieri, entre otros, cantando en importantes espacios como el Theatro Municipal de São Paulo y Río de Janeiro, Theatro Municipal de Santiago (Chile), Theatro São Pedro (São Paulo), Theatro da Paz, Theatro Minaz, Palácio das Artes (Belo Horizonte), además de actuar con frecuencia en conciertos con las Orquestas Sinfónicas de Paraná, Minas Gerais, Bahía, y las Orquestas Filarmónicas de Goiás y Minas Gerais.
Avenida Paulista,171 4º Andar
São Paulo, SP, Brazil
01311-000