Daniella Carvalho

soprano


Daniellla Carvalho tem sido aclamada pela crítica por sua "voz de timbre escuro e expressivo" bem como por "uma presença de palco inesquecível."

2015 começa com a Floresta do Amazonas de Villa Lobos em Curitiba, obra que ela repete em Santos com a Orquestra Jovem do Estado de São Paulo, seguido pelo seu debut no Theatro São Pedo (SP) cantando Fiora em L'Amore dei Tre Re de Italo Montemezzi. No XVIII Festival Amazonas de Opera debutará Adriana em Adriana Lecouvreur e a soprano solista na Missa de Requiem de Verdi.

Em 2014, Daniella fez o seu debut na Rússia na Ópera de Kazan cantando o papel titulo em Tosca e na Ópera de Sofia na Bulgária cantando Liu em Turandot. Na Itália foi aclamada pela crítica como uma tocante e forte Micaela, “a melhor da noite”, no importante Ente Luglio Musicale Trapanese. No México cantou Villa Lobos entre outros compositores com a Orquestra Sinfônica do Estado do México. Ainda em 2014, interpretou An American Tour, concerto com obras de Barber, Geshwin com a Orquestra Sinfônica de Sergipe e a Amazonas Filarmônica, onde se deu a premiere brasilera de Andromache's Farewell. Fez seu debut como Manon Lescault no XVII Festival Amazonas de Ópera, onde também cantou a Floresta do Amazonas.

Destaques de 2013-2012 são Gerhilde em A Valquíria no Theatro Municipal do Rio de Janeiro, Amelia em Un Ballo in Maschera no XVI Festival Amazonas de Ópera, Les Nuits d'ete com a Amazonas Filarmônica, Galas Verdi com a Orquestra Sinfônica da Bahia e a Orquestra Sinfônica de Sergipe e o seu debut no Theatro Municipal de São Paulo, cantando a Cozinheira em O Rouxinol de Stravinsky. Retornou a Miami Lyric Ópera como Cio Cio San em Madama Butterfly e Suzel em L'Amico Fritz. No Carnegie Hall cantou a Misa Azteca de Gonzales com a Mid America Productions e um Recital Solo em benefício a Children's Heart Association. Ainda em Nova Iorque volta à biblioteca do Lincoln Center como solista em concerto e na Romênia, foi finalista do Concurso Vox Artits International. . Cantou também com a Orquestra Sinfônica Brasileira a premiere brasileira de Mata Atlântica de R. Tacuchian e a abertura da Temporada da Orquestra Sinfônica de Ribeirão Preto.

Entre os triunfantes papéis de Puccini, Daniella também cantou Suor Angelica e Mimi em La Bohéme com a Opera in the Heights entre outras companhias.

Suas performances anteriores incluem Nedda em I Pagliacci, Condessa em Le Nozze di Figaro, Donna Elvira em Don Giovanni, Gretel em Hansel und Gretel, Segunda Dama em A Flauta Mágica, Manuela na Zarzuela de Luis Alonso, Cora Lee em Bake Shop Ghost, Pure Maud em Maud Powell, Giggly Girl em Fábulas de Aesops, Belinda em Dido e Eneas e Geraldine em A Hand of Bridge.

Daniella fez sua estreia em New York como vencedora do Artists International Competition at Weill Hall, Carnegie Hall. Desde então, passou a apresentar concertos com as principais obras do repertório e também obras raras como a premiere brasileira de Luonnotar de Sibelius no Teatro Nacional de Brasília, Songs of a Wayfarer de Mahler com a New York Repertory Orchestra e Knoxville, Verão de 1915, de Samuel Barber com a Orquestra Sinfônica de Illinois. Daniella também se apresentou como soprano solista no Stabat Mater de Pergolesi, Gloria de Vivaldi, Cantata de Strawinsky, Rejoice in the Lamb de B. Britten, Magnificat de Vivaldi e Salve Regina de Scarlatti.

Daniella se apresentou em palcos na Itália, Áustria, Estados Unidos e Brasil, e em estações de rádio de New York como WNYC e Radio da Universidade de Columbia. Daniella é natural de Rio de Janeiro, e concluiu seu Mestrado e Bacharelado em canto na Manhattan School of Music.

Crítica

"....Madama Butterfly, de Puccini obtuvo una sonada ovación del escaso público que logró enterarse y acudir en la tarde del domingo......... Lo logrado por esta compañía esa tarde estaba muy por encima de similares producciones de Europa y eso es mucho decir. La joya rutilante de esta puesta es la soprano brasileña Daniella Carvalho, que no sólo posee una voz ideal para el papel, sino que su control dramático logra matizar el personaje con una autenticidad que la aleja de la casi caricatura en la que naufragan muchas sopranos que pretenden ser japonesas y tener 15 años. Aunque eso es lo que marca el texto y el contexto, la cantante recrea su papel con una gestualidad más convincente que los afectados y exagerados amaneramientos pseudojaponeses que pueden verse en algunas puestas.
Daniel Fernández - Especial/El Nuevo Herald
junho de 2012


"Madama Butterfly delivered enough authentic Puccini pathos Saturday that there was sobbing in the audience by the second act. Much of the credit goes to the soprano Daniella Carvalho, whose affecting performance as the teenage Japanese bride carried the production. Carvalho, who previously sang the role of Suor Angelica with the company, made Cio-Cio San’s impending fate all the more tragic with her portrayal of the girl’s bulletproof optimism that her American husband would return and her good-humored disdain for the Japanese traditions she thought she had left behind... In the famous aria Un bel dí, what was most striking was not the big climax, although that was delivered with affecting power, but the softer moments as she fantasized about the day of Pinkerton’s return." 
David Fleshler, Miami Herald
junho de 2012 



"A memorable opera event is first about the performing. And here Miami Lyric Opera had a lot to be proud of. Daniella Carvalho played the title character in the previous production and it is startling to see how she has grown. The voice was always solid... it is, however, her interpretation that has taken firmer shape. Being more confident, her acting is subtler making the progression from smart yet timid bride to controller of her unfortunate destiny very engrossing and truly tragic....(Sharpless 's) second dialog with Carvalho is the performance's high point. " 
Jeff Haller, ConcertoNet
Junho de 2012


"The female counterpart, the Brazilian singer Daniella Carvalho also had her moments of brilliance, especially the duet with the tenor in the third act, the best of the night."
El Nuevo Herald
March 14, 2011


"Suzel fits her like a glove. With her toothy Mirella Freni-like smile and vulnerability, she charms everyone."
ConcertoNet.com
March 13, 2011


"The Brazilian Soprano was truly moving in Suzel’s heartbreaking third-act aria and blended wonderfully with Chang in the lyrical duets."
Miami Herald
March 11, 2011


"The Cast gives off the appropriate amount of youth, poverty, playfulness and sarcasm, mixed with some lush singing of some of opera’s lushest melodies...Daniella Carvalho make splendid work of Act I’s bookended greatest hits... “Mi chiamano Mimi,” ...are powerful and entirely believable as doomed lovers the rest of the night. If you wanted to miss a lot, you could spend an entire pleasurable evening watching what Carvalho does with her hands. They must be borrowed from a ballerina."
Houston Arts Week
April 3rd, 2010


"Carvalho's soprano gave a warm, dark color and genuine passion to Mimi's arias, projecting her sweetness, nobility and vulnerability."
Houston Chronicle
March 31st, 2010


Daniella Carvalho, as ailing Mimi, brought needed fire to one of opera's most bedraggled heroines. Her voice is wine-dark and expressive — and those Hepburn cheekbones make her an unforgettable stage presence.
Houston Press
March 31st, 2010


Performing on an effectively grim, gloomily lit set of grays and blacks, the soprano Daniella Carvalho brought a superb, creamy voice and heartfelt acting to the role, portraying the nun’s grief and love for her son. With Carvalho at stage center singing her farewell to her son, the last ten minutes of the opera were deeply moving.
South Florida Classical Review
May 29th, 2009


"… the Mahler soloist Daniella Carvalho was indeed solid, with a lovely, rich voice." 
The Big City
April 10th, 2009


Triunfa la soprano Daniella Carvalho en “Madame Butterfly”

La Miami Lyric Opera presentó en el Teatro Colony de Miami Beach el pasado sábado 2 de agosto, una estupenda “Madame Butterfly” (*) que el público reciprocó con sus mejores aplausos. La soprano brasileña Daniella Carvalho, desempeñó el papel de Madame Butterfly o Cio Cio San, con magistral dominio vocal y escénico. Es una lírico-spinto en la que encajan perfectamente las exigencias de la Butterfly debidamente a la frecuencia con que alternan en la partitura pasajes líricos (de baja intensidad) con pasajes robustos (de alta intensidad, siendo una de sus características como cantante sacarle lo más a la voz con esos contrastes de intensidad que ella lleva al máximo cuando remata con agudos de deliciosa sonoridad. Abunda en su favor que, a su papel, le toca el aria más bella de la ópera, “Un bel di vedremo”, la que recreo dándole especial expresividad a los momentos más significativos emocionalmente. Esa percepción placentera con que se recibe lo que está bien hecho, nos lo dio también Carvalho en los distintos dúos, como el del primer acto con Pinkerton, que es el más largo que se ha escrito en la historia de la ópera italiana. Y, asimismo, el de la carta y el de las flores.
Diario Las Americas
August 4th, 2008


“The Three Ladies…Daniella Carvalho…mature and agile vocally and scenically.” 
Tribuna da Imprensa Online
October, 2006


“Daniela Carvalho is a charming performer who produces a lovely, lyrical sound. Both her singing and her stage presence have an ease and an elegance which immediately won over the large and enthusiastic audience.” 
Harry Saltzman, New York Concert Review
Spring, 2005


“Others in the company of twenty who sang especially well were Daniella Carvalho as Manuela, a woman who never likes to pay when she can wheedle.”
San Francisco Classical Voice
June 29, 2004

"o grupo de oito valquírias......formado pelas sopranos Daniella Carvalho (Gerhilde).......esteve muito bem, valorizando a grande cena da Cavalgada das Valquírias."
Leonardo Marques, movimento.com, julho de 2013

"Ponto alto, vocalmente e visualmente falando, foram as valquírias.....todas lindas de aspecto e ótimas de voz. Realmente, é muito luxo ter uma Daniella Carvalho......Esse grupo de artistas foi o núcleo estelar do espetáculo e o que mais agradou ao público."
Marcus Góes, movimento.com, julho de 2013

"Impressiona bastante a performance da Experimental...O conto de Andersen do Rouxinol que encanta a corte da China e salva com seu canto unico o imperador da morte...O restante do elenco tambem esteve em alto nivel. Otima Daniella Carvalho (Cozinheira)…"
João Marcos Coelho, O Estado de São Paulo, dezembro de 2012

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